Dag 4 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Maxime

26 Oktober 2016 | China, Sjanghai

De vierde dag is alweer gestart. Vandaag ging om 7:00 de wekker al. We keken uit ons raam en zagen de regen met bakken uit de lucht vallen. Toch nog iets Nederlands in China... om 7:45 zouden we richting de metro lopen om naar het Shanghai Children Hospital Centre te reizen maar aangezien het metro station nog ongeveer 30 min lopen is besloten we maar om met de taxi naar het ziekenhuis te rijden. Achteraf gezien misschien toch geen geweldige keuze want het was enorm druk op de weg en de teller van de taxi liep steeds verder op. Gelukkig is alles hier spotgoedkoop en waren we na een reis van bijna 2 uur 3 euro per persoon kwijt aan de taxi.

Aangekomen bij het ziekenhuis was het een enorme chaos van honderden mensen die met hun kind het ziekenhuis in renden. We keken met zn allen onze ogen uit. De groep verpleegkundigen die uit 8 personen bestond werd onderverdeeld in 2 groepen. De ene groep mocht meekijken op een afdeling waar kinderen lagen met diabetes en nierproblemen. De andere groep (waar ik bij zat) mocht meekijken op de afdeling cardiologie. We werden hierbij begeleid door een jonge Chinese verpleger die heel verlegen Engels probeerde te communiceren. De kindjes op de afdeling waren voornamelijk baby's met een hart aandoening. Heel zielig om ze zo in dat veel te grote ziekenhuisbed te zien.

Tot 14:00 bleven we daar en vervolgens gingen we met de metro naar de oude stad. Tenminste dat dachten we.... We kwamen op ten duur uit bij een centrumpje waar we met z'n allen heerlijk american pancakes en french fries hebben gegeten... lekker chinees dus. Daarna zijn we teruggegaan met de metro naar het hotel en moesten om 19:30 terug zijn bij de campus voor een introductie van de sportdag die aanstaande vrijdag gaat plaatsvinden. Op de plek waar we naartoe moesten zagen we allemaal foto's hangen van andere uitwisselingsstudenten van het Scalda.

Hierna gingen we terug naar het hotel om lekker even te douchen en vervolgens lekker in ons bed te kruipen. Tot morgen weer allemaal...

• 26 Oktober 2016 - 18:28

Marc:

We hebben je verslagen allemaal gelezen vandaag .
    Het is wel een druk programma maar het klinkt allemaal wel leuk.

• 26 Oktober 2016 - 18:49

Marlies :

Hallo schat,
    Pap n ik hebben je reisverslag gelezen. Wat een afwisselend programma krijgen jullie voorgeschoteld
    Het meest indrukwekkende lijkt me het kinderziekenhuis. Als een kindje ziek is, zijn we allebei altijd daarmee begaan he?
    Verder is het druk he, zoveel indrukken, zo'n andere cultuur.
    De omgang met de Chinezen lijkt me ook wel apart, zeker met de jongeren.
    Pap en ik genieten van je verhalen via face time. Dat is wel geweldig, dat we elkaar kunnen zien.
    Ik hoop dat je vel genieten kan van alles om je heen.
    n Dikke knuffel van je pap, je mam en Mitchell.