Dag 6 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

28 Oktober 2016 | China, Sjanghai

Vandaag moesten we op tijd opstaan voor de sportdag op de Chinese campus. Honderden Chinese studenten van verschillende scholen verzamelden zich daar. De dag werd gestart met een opening die een beetje vergelijkbaar was als de olympische spelen. Onze groep mocht ook meelopen samen met een aantal Noorse en Finse studenten. Toen we opkwamen werd er luid geroepen en foto's gemaakt. Je voelde je echt even beroemd.

Na de opening van het sportevenement was er voor ons eigenlijk niks te doen en besloten we met z'n allen naar de Jingan temple te gaan. Je moest 50 yuan (ongeveer €6,50) betalen om daar binnen te komen. We keken onze ogen uit. Het waren enorme gebouwen met prachtige daken. In het midden was een groot plein waar een soort van beeld waar je muntjes in moest gooien. Als je raak gooide moest je een wens doen. In de gebouwen zaten verschillende monniken te bidden bij grote standbeelden van Boeddha. Ook zaten er allemaal mensen een soort doosjes te vouwen die ze daarna in een grote papieren tas stopten en vervolgens verbranden in een soort grote vuurkorf als offer voor Boeddha.

Nadat we bij de tempel geweest waren gingen we door naar een soort markt waar allemaal dieren verkocht werden. Heel zielig om te zien 30 kleine kittens met hun moeder in een klein hokje, krekels in een mini bakjes, honderden vissen in een klein aquarium. We zijn maar even snel doorgelopen omdat we het leed niet meer konden aanzien. Hierna liepen we door naar een markt waar je allemaal verschillende dingen kon eten zoals oesters, kreeften, slangen etc.

Hierna liepen we terug naar het hotel waar we om 21:00 afspraken om met z'n allen naar een karaoke bar te gaan. Bij ons in de buurt zitten eigenlijk maar weinig uitgaansgelegenheden maar karaoke is hier een soort van vervanging van. Het was echt enorm gezellig. Er was een ruime keus aan nummers die we kenden. Er werd dan ook keihard en vals meegezongen. Het werd een lange en late avond.....

• 31 Oktober 2016 - 18:52

Marlies Van Poele:

Wat n giller, tussen de Chinese studenten lopen alsof je mee doet aan de Olympische spelen Jullie zijn wel bekende Nederlanders geworden inmiddels he? Hilarisch dat jullie met jullie vlaggetjes op de foto zijn gezet.
    Wat bijzonder om de mooie tempel te bezoeken en daar de monniken van Boeddha te zien ze geven alles op om hun leven te wijden aan hem
    Natuurlijk moesten jullie daarna even los in de karaoke bar. Het zal wel gezellig zijn geweest met een glaasje erbij lekker hard zingen