Dag 9 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

31 Oktober 2016 | China, Sjanghai

Vandaag liep het wekkertje al vroeg af... 6:45 stond ik alweer naast mn bed. Vandaag mochten we weer een dag meekijken in het Shanghai kinderziekenhuis. De metro was een drama... wat een enorme drukte, achter de deuren stonden mensen die zoveel mogelijk mensen in 1 metro probeerden te duwen. Gelukkig konden we allemaal nog mee maar je kon geen kant op.

Toen we aankwamen bij het ziekenhuis liepen we naar de afdeling waar we vandaag mochten meekijken. Helaas was er niks voor ons geregeld en moesten we naar een soortgelijke afdeling waar we vorige week ook al 2 dagen gelopen hadden. Het personeel sprak erg gebrekkig Engels of gewoon geen Engels. De ochtend viel dus een beetje tegen. Om 14:00 mocht ons groepje al weg van de afdeling dus besloten we om met z'n vieren door te reizen naar Buddha temple, dit is de grootste tempel van Shanghai. De tempel was wederom prachtig alleen was deze een stuk ouder dan degene die we al bezocht hadden. We hebben een tijd rondgelopen en vervolgens bij de metro een broodje gehaald voor onderweg op te eten. Hierna reisden we terug naar het hotel.

Toen we weer bij het hotel waren besloten een aantal van ons om even wat kleding te wassen. Op de campus zijn er verschillende wasmachines aanwezig en gelukkig hadden er een aantal mensen (ik niet natuurlijk) wasmiddel meegenomen.

Na het wassen heb ik nog even gezellig gepraat met 2 vriendinnen op de kamer en vervolgens weer lekker gaan slapen.

• 03 November 2016 - 20:53

Marlies Van Poele:

Je zal wel gebaald hebben om zo vroeg op te staan en dan niet welkom te zijn in het ziekenhuis.
    Eng dat er zoveel mensen in de metro worden gepropt.
    Gelukkig dat jullie nog tijd hadden om een tempel te bezoeken.
    Liefs, je mam