Dag 14 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

05 November 2016 | China, Sjanghai

Vandaag was het zover... de nursing contest. Dit is een enorm evenement op de campus waar leerlingen uit heel China naartoe komen om hun vaardigheden te laten zien. Van onze groep mochten 2 leerlingen meedoen die tegen andere internationale studenten moesten strijden.

Om 7:20 verzamelden we met z'n allen in de lobby waar we naar het gebouw werden gebracht waar de contest plaats zou vinden. Iedereen kreeg daar een tasje met een programmaboekje, flesje water en een speldje.

Om 8:00 begon de opening van de contest. Het begon met een muziekshow en vervolgens hielden verschillende mensen die betrokken zijn bij contest een speech. Om 8:45 begon het dan eindelijk... Er waren allemaal kleine kamers nagebootst waar een patiënt, een familielid en een beoordelaar inzaten. Onze studenten moesten pas als laatste dus besloten de rest nog even rond te lopen op de campus en wat te lunchen.

Om 12:00 begonnen onze studenten en wat deden ze het goed! Helaas waren ze niet door naar de finale. De landen die wel door gingen waren: Australië, Amerika en Canada en heel toevallig sponsorden die landen de nursing contest ook.

Na de contest maakte iedereen zich alvast klaar voor het laatste diner in Shanghai. We gingen naar een restaurantje vlakbij het hotel waar ik helaas het verkeerde bestelde en dus niet veel gegeten heb.

Na het eten hadden we nog een verrassing voor een jongen die zondag jarig is. We besloten om hem als verrassing mee te nemen naar de karaoke bar die een aantal van ons hadden versierd met ballonnen en slingers. Het was nog een enorm gezellige laatste avond. Morgen op naar Beijing...

• 07 November 2016 - 18:42

Marlies Van Poele:

Spannend om mee te maken zo'n groot evenement als de nursing contest. Zoveel verschillende landen die hun studenten mee laten doen. Het was vast een belevenis om iedereen hun best te zien doen. Jammer dat de landen die sponsorden, ook de finalisten waren. Dan neigt toch n beetje tot..
    Ach, zie het maar als een evenement.
    Je mam