Dag 16 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

07 November 2016 | China, Sjanghai

Vandaag de eerste hele dag in Beijing. We begonnen de dag met een ouderwets gezellige metrorit naar de lama tempel. Dit was volgens mr Ma (onze gids) een vrij nieuwe tempel, namelijk "slechts" 300 jaar oud. In Nederland zou dit gebouw haast antiek zijn maar hier is dat niet het geval.

Na een uurtje was iedereen weer uitgekeken en vervolgden we onze weg naar de metro om door te reizen naar Summer Palace. Dit is een enorme toeristen attractie waar ik prachtige foto's gemaakt heb. Op ten duur zagen we een grote groep chinezen die dolgraag met een Hollands blond meisje op de foto wilden. Na een stuk of 20 groepsfoto's besloten ze dat ze ook wel 1 voor 1 met me op de foto wilden. Na een klein half uur kon ik pas doorlopen...

Na ongeveer 2,5 rondgelopen te hebben begeleidde mr Ma ons naar de metro waar verder reisden naar het olympisch stadion en wauw... wat was dat enorm. Je kwam op een terrein waar je na 15 minuten lopen bij het stadion uitkwam. Helaas konden we niet naar binnen maar de buitenkant was enorm en rondom het terrein stonden enorm veel hotels die niet meer in gebruik zijn omdat ze speciaal voor de sporters gebouwd waren.

Na het bezoek aan het stadion reisden we terug naar het hotel waar we snel wat gegeten hebben en vervolgens lekker rustig op de kamer hebben gezeten. Morgen weer een nieuwe dag... op naar de Chinese muur!

• 08 November 2016 - 19:08

Marlies Van Poele:

Weer een tempel op het programma. Dat heb je nu ook wel gezien zeker
    Summer palace was wel een mooie bezienswaardigheid begrijp ik.
    Grappig dat die Chinezen met jullie op de foto willen. Jullie zijn zelf een attractie.
    Jij was natuurlijk helemaal blij dat jij nog eens 20 keer moest poseren.
    Je hebt natuurlijk niet verteld dat het blond uit een pakje is.
    Gelukkig lijk je op je moeder haha
    Het olympisch stadion was vast ook indrukwekkend om te zien. Zonde dat al die gebouwen voor een aantal weken gebruikt worden en daarna niet meer. Vaak zijn de mensen die daar woonden weggestuurd en hun huizen platgewalst.
    Je mam