Dag 17 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

08 November 2016 | China, Sjanghai

Vandaag was het zo ver... vandaag zou iedereen z'n leven veranderen... niemand z'n leven zou na vandaag nog hetzelfde zijn. Oké, dramatisch genoeg, vandaag was de dag dat we de Chinese muur bezochten.

De dag begon om 8 uur, iedereen moest verzamelen in de lobby van het hotel. En je gaat het niet geloven maar werkelijk IEDEREEN inclusief Charles was op tijd. Een zeldzaam moment dus. Mr. Ma haalde ons op om vervolgens met een busje, dat hij gehuurd had, naar de Chinese muur te reizen. De busreis duurde zo'n 2 uur en de gezelligheid zat er vanaf het begin af aan al lekker in. De halve bus zat met oordopjes in muziek te luisteren en de andere helft sliep. 2 uur later arriveerden we en kochten we kaartjes voor de toegang van de muur en voor het naar boven gaan met de kabelbaan.

De kabelbaan opzich was al een heel avontuur. Je zat in een klein wat onstabiel bankje waar je 120 meter omhoog werd vervoerd naar de Chinese muur. Het uitzicht was prachtig. Na ongeveer 5 minuten hadden we de muur bereikt. Natuurlijk werden er uitgebreid foto's gemaakt. Het uitzicht was adembenemend mooi. Je zag over in de bergen de muur lopen, de muur is namelijk 10.000km lang. Na even rondgekeken te hebben besloten we een stuk te lopen over de muur. De wandeltocht was enorm zwaar aangezien je over allemaal ongelijke trappen moest lopen. We liepen in ongeveer 4 groepen waarvan 1 groep tot een eindpunt is gelopen. Ik liep in de tweede groep die iets voor het eindpunt is gestopt.

Na de wandeling liepen we terug waar we naar beneden mochten via de rodelbaan. Hierna hebben we een broodje bij de Subway gegeten en zijn we teruggelopen naar de bus.

Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we uit bij een foodmarket. Dit stond vol met kraampjes waar je allemaal verschillende dingen kon proeven. Het liep uiteen van chips op een stokje tot grote vogelspinnen. Ik heb chips op een stokje, garnalen met een krokant laagje en een fruitsmoothie geproefd.

Na de foodmarket zijn we teruggelopen naar de metro waarna we terug naar het hotel zijn gereisd. Op naar morgen....