Dag 3 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Maxime

25 Oktober 2016 | China, Sjanghai

Vandaag stond de wekker al lekker vroeg. Tenminste vroeg... voor studenten zoals wij is het vroeg want er is standaard iemand te laat in de lobby. Om 8:45 hadden we afgesproken bij een gebouw maar uiteindelijk werd het 9:10 toen iedereen klaar stond. Samen met uitwisselingsstudenten uit Letland mochten we in een bus naar een museum over Chinese geneeswijzen. Het museum lag op een andere campus en zag er vanbinnen echt heel mooi uit. Na 2 uur gingen we terug naar de campus waar we Chinese les kregen. Tijdens deze les kregen we uitleg over de basis woordjes en zinnetjes. De lerares die het gaf heeft enorm kunnen lachen want het klonk volgens mij helemaal nergens naar.

Hierna wilden een aantal leerlingen naar een oude stad van Shanghai maar de andere helft (waaronder ik) hadden meer zin om gewoon lekker rustig aan op de kamer nog wat te doen en daarna gezamenlijk wat te eten dus we kozen daarvoor. Samen zijn we naar een klein bistro'tje dichtbij het hotel geweest en hebben pizza en spaghetti gegeten. Hierna is iedereen naar de kamer gegaan op naar weer een nieuwe dag....

• 01 November 2016 - 18:30

Marlies Van Poele:

Een chinees ontbijt Iet er dus duidelijk anders uit dan een westers ontbijt. Ik zou ook niet drie per dag een kom rijst kunnen leeg lepelen.
    Wat apart, n museum op de campus, het moet daar wel enorm groot zijn.
    Chinese les moet wel hilarisch zijn geweest, net zoals de chinezen die Engels spreken.
    Je man