Dag 5 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

27 Oktober 2016 | China, Sjanghai

Vandaag begonnen we weer in het Shanghai children medical centre. Het is vandaag de 2de dag op afdeling cardiologie. Op de afdeling lagen ongeveer 25 kindjes, voornamelijk baby's die een hart operatie gehad hebben.

We begonnen de ochtend met wondzorg. Het was echt aandoenlijk om te zien dat baby's van soms maar een paar weekjes oud al een enorme wond had wat begon onder de nek en eindigde net onder de navel.

Na de wondzorg kregen we een korte pauze van 2,5 uur omdat ze niet meer wisten wat ze met ons aanmoesten. We zijn naar de kantine gedaan waar Yvette een kaartspel uit haar tas haalde. We begonnen te "ezelen" en werden door de hele kantine aangestaard alsof we psychisch niet helemaal in orde waren.

Na de pauze mochten we nog meekijken met verschillende scans (MRI, CT etc). Daarna zat de tweede stagedag er weer op en besloten we naar een overdekt marktje te gaan. Wat we daar aantroffen was Turkije in het kwadraat. Overal Chinese mensen die je naar binnen wilden lokken in hun winkeltje. Ik heb m'n talent daar ook ontdekt namelijk afdingen je kon minimaal de helft van de prijs vragen. We hebben hier een aantal uur rondgelopen en daarna de dag lekker chinees afgesloten in de KFC.

• 31 Oktober 2016 - 19:08

Marlies Van Poele:

Wat moet dat zielig zijn geweest al die kleine kindjes met hartaandoeningen. Ik zou daar ook even van moeten slikken als ik zulke kleintjes zou zien, die zo ziek zijn. En dan die enorme wonden na de operaties, erg hoor.
    Gelukkig dat jullie even konden uitleven met ezelen, past goed bij jullie natuurlijk.
    Die markt is natuurlijk helemaal jullie ding. Veel kopen voor weinig geld. Afdingen dat heb je van je mam, natuurlijk. Ik hoop dat je koffer nog dicht kan
    Dikke kus, je mam