Dag 10 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

01 November 2016 | China, Sjanghai

Vandaag mochten we een dagje meekijken in een ander ziekenhuis wat vlakbij onze school ligt. We begonnen met een powerpoint presentatie waar er uitleg werd gegeven over het ziekenhuis. Vervolgens kregen we een rondleiding door het ziekenhuis.

We begonnen de rondleiding in het skills lab. Er waren 2 verschillende, een voor artsen en een voor verpleegkundigen. Hierna vervolgden we de rondleiding naar een afdeling met Chinese natuurlijke geneesmiddelen. De geur daar was verschrikkelijk... ik ben blij dat we in Nederland gewoon normale medicatie hebben. Als laatste liepen we naar de kinderafdeling. We mochten daar meekijken hoe kinderen een infuus ingebracht kregen. Hierna liepen we door naar de kraamafdeling. Dit was een van de meest bijzondere dingen van deze reis.

Twee van ons mochten naar binnen. Ik werd samen met een ander meisje uitgekozen. We moesten allemaal beschermende kleding aan (mondkapje, speciaal jasje etc). Vervolgens mochten we naar binnen. In de eerste kamer lagen 8 vrouwen die aan het bevallen waren. Er lag een vrouw die enorme weeën had. We kregen wat uitleg over deze kamer en werden naar een andere kamer gebracht. Hier lag een vrouw met haar pasgeboren baby van 1 uur oud. Deze vrouw kon een beetje Engels dus hebben we even met haar kunnen praten. Hierna was de rondleiding op deze afdeling klaar en moesten we weer weg.

Hierna wilde het personeel dat ons rondgeleid had nog een groepsfoto. Vervolgens gingen we terug naar het hotel. Samen met 2 anderen heb ik lekker geluncht in een restaurantje vlak bij ons hotel.

Na het eten mochten we een les over Chinese geneeskruiden volgen. Deze les werd gegeven door een Chinese professor. Hij gaf uitleg over verschillende natuurlijke geneeskruiden. Na deze les besloten een vriendin en ik nog eens terug te gaan naar het marktje om nog wat souvenirs te kopen. We aten samen nog wat in de buurt en besloten daarna weer terug te keren naar ons hotel. Hier keken we samen nog een film op mijn tablet en gingen daarna weer lekker slapen. Op naar de volgende dag....

• 03 November 2016 - 21:06

Marlies Van Poele:

Gelukkig dat jullie vandaag een betere behandeling kregen dan in het ziekenhuis gisteren. Er was in ieder geval op jullie gerekend.
    De kruiden stonken misschien wel erg, maar ik denk dat het wel interessant is om te zien en horen hoe ze daar mee werken.
    Dat je werd uitgekozen om 8 bevallende vrouwen te zien liggen, lijkt me wel heftig. Waar waren de mannen eigenlijk? Mogen die niet bij de bevalling zijn?
    Natuurlijk volgde er weer een shopping rondje haha.
    Je mam