Dag 12 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

03 November 2016 | China, Sjanghai

Vandaag begonnen we de dag met een uitleg van de nursing contest waar 2 leerlingen van de groep aan mee mogen doen. We verzamelden met z'n allen in een lokaal wat vol zat met internationale studenten uit onder andere Amerika, Australia, Finland, Noorwegen en Taiwan.

Een Amerikaanse vrouw vertelde over wat we kunnen verwachten van de contest. Ook gaf ze uitleg over welke handelingen er voor komen en deed ze bepaalde dingen voor.

Rond 2 uur mochten degene die niet meededen aan de contest weg. We besloten gewoon terug te gaan naar de hotelkamer waar ik alvast een deel van mijn koffer heb ingepakt. Zondag ochtend vertrekken we namelijk naar Beijing en de rest van de dagen zit goed volgepland.

Rond 5 uur moesten we weer verzamelen in een gebouw op de campus. Twee Chinese leerlingen gaven daar een presentatie over Chinese papierkunst en Chinese tekens. Na deze les mochten de andere studenten een presentatie houden. Ik heb samen met een ander meisje mijn voorbereide presentatie laten zien. Onze groep had verschillende soorten snoepgoed uit Nederland meegenomen die we tijdens de presentatie uitdeelde. De drop vonden de meeste mensen maar niks. De stroopwafels en de babbelaars daarin tegen vielen goed in de smaak.

2 uur later was de bijeenkomst klaar en gingen we terug naar het hotel. Op naar onze laatste week in China...

• 07 November 2016 - 18:24

Marlies Van Poele:

Wat een leuk idee om verpleegkundigen uit allerlei landen te laten meedoen aan de nursing contest. Interessant om te zien hoe ieder daar mee omgaat. Spannend voor Yvette om de strijd aan te gaan.
    Wat een leuk idee om jullie de Chinese papierkunst te laten zien en allerlei tekens te leren.
    Eindelijk tijd voor je powerpoint presentatie. Ik vond het er erg leuk uitzien. De andere leerlingen zullen een klein beetje een idee hebben gekregen hoe ons landje eruit ziet en wat voor gebruiken we hebben. Ze zullen ook verbaasd zijn geweest over ons snoepgoed. Ik had die verbaasde gezichten wel willen zien, toen ze drop proefden.
    Liefs, je mam