Dag 7 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

29 Oktober 2016 | China, Sjanghai

Vandaag hadden we een dag voor ons zelf. Een deel van de groep ging er op uit en de rest besloot om vanochtend even rustig aan te doen en in het hotel te blijven. Ik heb daar op het gemakje een boekje gelezen en een film gekeken.

Tussen de middag verzamelden we allemaal bij het metrostation vlakbij de Shanghai tower. Dit is een enorm gebouw van 632 meter hoog. Je kan met een speciale lift in een aantal minuten naar de bovenste etage komen. Het uitzicht daarna was echt schitterend... niet te beschrijven. Ik heb gelijk mn familie en mn vriend gefacetimed (aangezien er gratis WiFi in het gebouw was). Na een 1,5 rondgelopen te hebben gingen we terug naar beneden. We besloten om met z'n allen lekker wat te gaan eten. Onderweg kwamen we een Amerikaans restaurantje tegen waar ik heerlijke gebakken zalm heb gegeten met jawel... gekookte aardappeltjes. Een van de dingen die ik het meeste mis aan Nederland. Een lekker stampotje.

Na het eten gingen we weer terug naar het hotel. Snel het bed in en weer klaar maken voor een nieuwe dag....

  • 30 Oktober 2016 - 15:56

    Marijke Noordam:

    Beste Maxime, ik denk dat je meedoet met een uitwisseling van het Scalda. Ik ben docent van Zadkine en ben ook een paar keer in Shanghai geweest met een groep verpleegkunde studenten. De verhalen die je schrijft zijn voor mij heel herkenbaar

  • 31 Oktober 2016 - 00:07

    Maxime Van Poele:

    Hallo Marijke,

    Ik doe inderdaad mee aan de uitwisseling van het Scalda. Wat leuk dat je jezelf in de verhalen kan terugvinden. Ik heb het enorm naar mijn zin hier, alles is hier zo anders.

    Groetjes Maxime

  • 31 Oktober 2016 - 18:40

    Marlies Van Poele:

    Af en toe een rustmomentje nemen is heel verstandig. Er komt zoveel op jullie af, alles is anders dan in Nederland.
    De Shanghai tower ziet er op de foto's al spectaculair uit, laat staan in het echt. Had niemand hoogtevrees, toen jullie er op stonden?
    Natuurlijk besluit je je verhaal met eten. Dat is zo'n beetje het belangrijkste in he leven na je vriend en je familie. Grappig dat je aardappels kon krijgen, je zal wel gesmuld hebben
    Liefs, je man

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 3428

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2016 - 11 November 2016

Uitwisseling China

Landen bezocht: