Dag 8 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

30 Oktober 2016 | China, Sjanghai

Het is alweer zondag vandaag. In Zeeland een dag dat het overal enorm rustig en stil is maar dat geldt niet voor Shanghai...

We mochten er deze dag zelf op uit dus besloten we met alle studenten verpleegkunde weg te gaan. We wilden deze dag zoveel mogelijk vol plannen. Als eerste gingen we naar yu garden, dit is een 500 jaar oude tuin. Voordat je de tuin in liep liep je langs een groot plein met enorme oude gebouwen waar winkeltjes en theehuizen inzaten. Het was echt prachtig om te zien, precies het plaatje van China wat ik in mn hoofd had.

Nadat we even rondgelopen hadden op het plein liepen we richting de yu garden. Ondanks dat het best druk was voelde je jezelf toch helemaal rustig worden wanneer je daar rondliep. De tuinen zagen er prachtig uit en waren goed onderhouden. Na ongeveer 2 uur rondgelopen te hebben besloten we nog even terug te gaan naar the bund (de skyline van Shanghai). Daar hebben we wat foto's gemaakt en vervolgens doorgereisd naar een marktje waar iedereen nog wat spulletjes gekocht heeft.

Tegen 6 uur begon iedereen honger te krijgen dus besloten we om ergens wat te gaan eten. We reisden naar een andere metrohalte waar een restaurantje genaamd mister pancake zit. Dit is een Amerikaans restaurant waar je heerlijke american pancakes, spareribs, hamburgers en nog veel meer andere dingen kan bestellen. Na het eten zijn we weer teruggegaan naar het hotel. Op naar morgen....

• 03 November 2016 - 20:47

Marlies Van Poele:

Wat n goed plan om die mooie tuinen te bezoeken Op de foto zag het er al prachtig uit, laat staan in het echt.
    Natuurlijk nog even shoppen. Ik zeg maar zo een dag niet geshopt, is een dag niet geleefd.
    Afsluiten met een verhaal over wat je gegeten hebt, past echt bij jou.
    Pap en ik vonden het wel erg dat wij minder belangrijk zijn dan jouw aardappeltjes
    Je mam