Dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maxime Poele - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Maxime

24 Oktober 2016 | China, Sjanghai

Vandaag onze eerste dag in Shanghai. Rond half 10 verzamelden we in de ontbijtzaal waar we hoopten op een lekker ontbijtje met sinaasappelsap, eitjes, verse broodjes en croissantjes maar helaas viel dit een beetje tegen. Voor onze neuzen stond verschillende bakken met Chinese gerechten. Denk aan garnalen inclusief oogjes, een verschillende vleesgerechten en last but not least een heerlijke bak met rijst. Ik durf te wedden dat ik na deze reis de rest van mn leven geen rijst meer hoef want man wat kunnen die chinezen rijst eten zeg.... Een lichtpuntje van het ontbijt was dat je gelukkig wel eitjes kon bakken en boterhammen kon roosteren.

Na het ontbijt werden we opgehaald en naar de school gebracht waar wij deze 2 weken verschillende lessen zullen volgen. Ik had geen idee wat ik van de school moest verwachten. Ik had wel een idee dat het groot zou zijn maar het woord "groot" is alsnog een understatement want wauw.... wat een enorme campus. De campus is opgebouwd uit verschillende gebouwen en ingedeeld in noord en zuid. We liepen naar een gebouw waar we werden verwelkomd door Chriss, een jonge lerares die overgens goed Engels spreekt (erg zeldzaam in China). Ze gaf ons een korte uitleg over de school en gaf ons daarna een rondleiding.

Na deze dag op de campus gingen we naar het hotel om even uit te rusten en om te kleden. Die avond gingen we met de metro naar Najing Road, een enorm centrum met allemaal bekende winkels zoals H&M, Vero Moda en nog ontelbare andere winkels. Toen we het Mc Donalds logo zagen kon niemand van ons zich inhouden en hebben we daar ons avondeten gegeten. Hierna zijn we naar "The Bund" gegaan de bekendste skyline van Shanghai waar enorm veel Chinese toeristen foto's stonden te maken. Toen ze yvette en mij met onze blonde haren spotten was er geen weg meer terug en zijn we met minstens 20 chinezen op de foto geweest. Na deze uitgebreide fotoshoot liepen we terug naar de metro en volgden we onze weg naar het hotel. Rond 22:30 lag iedereen in bed klaar voor de volgende dag...